"The organization of good medical and veterinary practice," contains a set of methods and tools necessary for understanding and shaping the organization and service operators in the field of veterinary medicine for its own account, ie medicinal plants for animals (ZLZ). Subject examines future veterinarians with the evaluation criteria and also ZLZ activity shows how to use them. Provides knowledge to the young veterinarian in selecting the appropriate organizational form and to facilitate the start in the difficult area of small business. At the same time provides guidance on how the optimal organization of the workplace may affect the quality of services.
Wybór lokalizacji.
Budować czy wynająć pomieszczenia?
Rozmieszczenie i urządzenie pomieszczeń z uwzględnieniem zasad ergonomii.
Możliwość zwiększania oferty usług.
Struktura organizacyjna poszczególnych rodzajów ZLZ.
Dostosowanie rodzaju ZLZ do potrzeb rynku.
Możliwości finansowe i personalne (osobiste) właściciela/li.
Nowy czy używany.
Własny czy w leasingu.
Dobór sprzętu w zależności od możliwości finansowych.
Dostosowanie aparatury do zakresu i jakości usług.
Amortyzacja.
Trudne początki (wysokie nakłady inwestycyjne – niskie przychody początkowe).
Drogi do osiągnięcia stabilnej pozycji na rynku.
Kształtowanie dochodowej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.
Wybór godzin otwarcia ZLZ w zależności od jej struktury i potrzeb rynku.
Podział kompetencji z uwzględnieniem specjalizacji.
Sposoby pozyskiwania czasu na kształcenie.
Czy możesz sobie pozwolić na urlop?
Telefon – niedocenione narzędzie w podnoszeniu jakości ZLZ.
Dbanie o stałych klientów – przykłady z dyskusją.
Wyprzedzanie (przekraczanie) oczekiwać klientów.
Wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny ZLZ – dyskusja nad przykładami.
Jednoosobowe i wieloosobowe ZLZ - dyskusja nad przykładami.
Zalety i wady organizacyjne pracy na własny rachunek i ze wspólnikiem – dyskusja nad przykładami.
Budżet i celowość jego ustalania – opracowanie budżetu w obrębie wybranej jednostki.
Rola kredytów i programów „pomostowych”.
Dla kogo?,
Na jaki cel?,
Procedury – jak napisać dobry projekt.
Specjalizacja gatunkowa (drób, małe zwierzęta, duże zwierzęta, gryzonie, zwierzęta egzotyczne, ryby, itp.) – aktualne tendencje.
Kształtowanie wachlarza usług medycznych (USG, Rtg, analityka laboratoryjna, rehabilitacja, szpital, itp.).
Usługi specjalistyczne (położnictwo i ginekologia, chirurgia i ortopedia, dietetyka, okulistyka, konie sportowe, drób, itp.).
Usługi dodatkowe (strzyżenie, pielęgnacja, hotel, itp.).
Zasady sprzedaży dodatkowej (akcesoria dla zwierząt, karmy, pasze, karmy i pasze lecznicze itp.) i jej rola w obrębie dobrej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.
Dyskusja nad wybranymi definicjami zadowolenia klienta.
Formy zadowolenia klienta z usług lekarsko-weterynaryjnych.
Rodzaje lojalności klientów.
Czynniki kształtujące lojalność klienta wobec ZLZ na wybranych przykładach.
Związek między zadowoleniem klienta a długofalowym sukcesem i zyskownością ZLZ.
Zajęcia praktyczne – analiza CV i listów motywacyjnych.
Rozmowy kwalifikacyjne.
Zasady i sposoby podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Szkolenia, specjalizacje, tytuły naukowe.
Uczestnictwo w warsztatach i zjazdach naukowych.
Przynależność do organizacji naukowych.
Przykłady różnych form podnoszenia kwalifikacji połączone z dyskusją.
Systemy CMS (Content Management System – System Zarządzania Treścią).
Budowa wizerunku internetowego zakładu leczniczego dla zwierząt.
Budowanie lojalności klienta online.
Witryna internetowa jako narzędzie komunikacji zakładu leczniczego dla zwierząt z klientem.
Analiza przykładowych stron internetowych zakładów leczniczych dla zwierząt.
Otwarta dyskusja prowadząca do kształtowania optymalnego wizerunku dobrej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.
Zaliczenie przedmiotu.