Polish

Department of Pathophysiology, Forensic and Administration of Veterinary Medicine

Organization of good veterinary practice

"The organization of good medical and veterinary practice," contains a set of methods and tools necessary for understanding and shaping the organization and service operators in the field of veterinary medicine for its own account, ie medicinal plants for animals (ZLZ). Subject examines future veterinarians with the evaluation criteria and also ZLZ activity shows how to use them. Provides knowledge to the young veterinarian in selecting the appropriate organizational form and to facilitate the start in the difficult area of ​​small business. At the same time provides guidance on how the optimal organization of the workplace may affect the quality of services.

Semestr: X

Tematyka wykładów:
  • 1. Organizacja zakładu leczniczego dla zwierząt (ZLZ) od podstaw.

    Wybór lokalizacji.

    Budować czy wynająć pomieszczenia?

    Rozmieszczenie i urządzenie pomieszczeń z uwzględnieniem zasad ergonomii.

    Możliwość zwiększania oferty usług.

  • 2. Wybór rodzaju ZLZ.

    Struktura organizacyjna poszczególnych rodzajów ZLZ.

    Dostosowanie rodzaju ZLZ do potrzeb rynku.

    Możliwości finansowe i personalne (osobiste) właściciela/li.

  • 3. Aparatura i sprzęt w ZLZ.

    Nowy czy używany.

    Własny czy w leasingu.

    Dobór sprzętu w zależności od możliwości finansowych.

    Dostosowanie aparatury do zakresu i jakości usług.

    Amortyzacja.

  • 4. Fazy rozwoju dobrej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.

    Trudne początki (wysokie nakłady inwestycyjne – niskie przychody początkowe).

    Drogi do osiągnięcia stabilnej pozycji na rynku.

    Kształtowanie dochodowej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.

  • 5. Organizacja czasu pracy ZLZ.

    Wybór godzin otwarcia ZLZ w zależności od jej struktury i potrzeb rynku.

    Podział kompetencji z uwzględnieniem specjalizacji.

    Sposoby pozyskiwania czasu na kształcenie.

    Czy możesz sobie pozwolić na urlop?

Tematyka ćwiczeń:
  • 14. Zapracuj na jakość – jak z dobrego ZLZ zrobić doskonały?

    Telefon – niedocenione narzędzie w podnoszeniu jakości ZLZ.

    Dbanie o stałych klientów – przykłady z dyskusją.

    Wyprzedzanie (przekraczanie) oczekiwać klientów.

    Wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny ZLZ – dyskusja nad przykładami.

  • 6. Forma organizacji ZLZ .

    Jednoosobowe i wieloosobowe ZLZ - dyskusja nad przykładami.

    Zalety i wady organizacyjne pracy na własny rachunek i ze wspólnikiem – dyskusja nad przykładami.

  • 7. Finansowanie nowej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.

    Budżet i celowość jego ustalania – opracowanie budżetu w obrębie wybranej jednostki.

    Rola kredytów i programów „pomostowych”.

  • 8. Dotacje unijne – fundusze strukturalne.

    Dla kogo?,

    Na jaki cel?,

    Procedury – jak napisać dobry projekt.

  • 9. Oferta usług ZLZ.

    Specjalizacja gatunkowa (drób, małe zwierzęta, duże zwierzęta, gryzonie, zwierzęta egzotyczne, ryby, itp.) – aktualne tendencje.

    Kształtowanie wachlarza usług medycznych (USG, Rtg, analityka laboratoryjna, rehabilitacja, szpital, itp.).

    Usługi specjalistyczne (położnictwo i ginekologia, chirurgia i ortopedia, dietetyka, okulistyka, konie sportowe, drób, itp.).

    Usługi dodatkowe (strzyżenie, pielęgnacja, hotel, itp.).

    Zasady sprzedaży dodatkowej (akcesoria dla zwierząt, karmy, pasze, karmy i pasze lecznicze itp.) i jej rola w obrębie dobrej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.

  • 10. Rola związku zadowolenia klienta i jego lojalności w rozwoju dobrej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.

    Dyskusja nad wybranymi definicjami zadowolenia klienta.

    Formy zadowolenia klienta z usług lekarsko-weterynaryjnych.

    Rodzaje lojalności klientów.

    Czynniki kształtujące lojalność klienta wobec ZLZ na wybranych przykładach.

    Związek między zadowoleniem klienta a długofalowym sukcesem i zyskownością ZLZ.

  • 11. Umiejętność doboru personelu do ZLZ – interpretacja CV, listów motywacyjnych oraz rozmów kwalifikacyjnych w ujęciu organizacyjnym.

    Zajęcia praktyczne – analiza CV i listów motywacyjnych.

    Rozmowy kwalifikacyjne.

  • 12. Kreowanie dobrego wizerunku ZLZ poprzez podnoszenia kwalifikacji zawodowych lekarzy weterynarii i personelu pomocniczego.

    Zasady i sposoby podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

    Szkolenia, specjalizacje, tytuły naukowe.

    Uczestnictwo w warsztatach i zjazdach naukowych.

    Przynależność do organizacji naukowych.

    Przykłady różnych form podnoszenia kwalifikacji połączone z dyskusją.

  • 13. Internet w kształtowaniu dobrego wizerunku ZLZ.

    Systemy CMS (Content Management System – System Zarządzania Treścią).

    Budowa wizerunku internetowego zakładu leczniczego dla zwierząt.

    Budowanie lojalności klienta online.

    Witryna internetowa jako narzędzie komunikacji zakładu leczniczego dla zwierząt z klientem.

    Analiza przykładowych stron internetowych zakładów leczniczych dla zwierząt.

  • 15. Porównanie dobrej i złej praktyki lekarsko-weterynaryjnej z wykorzystaniem przykładów.

    Otwarta dyskusja prowadząca do kształtowania optymalnego wizerunku dobrej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.

    Zaliczenie przedmiotu.