Marketing and management in veterinary medicine is an applied science, which indicates the optimal way veterinarians practice for veterinary tasks. Contains a set of methods and instruments of learning and development of the state veterinary service organizations and businesses operating in the area of veterinary medicine on its own. It teaches the mechanisms of action and their modeling in relation to the entity and its external environment towards achieving those objectives, including the success in the market.
Wybrane pojęcia z marketingu i zarządzania.
Definicja marketingu i jego pozycja w weterynarii.
Narzędzia i działania marketingowe w medycynie weterynaryjnej.
Podstawowe strategie marketingowe w weterynarii.
Usługa i produkt w medycynie weterynaryjnej.
Analiza strategiczna w weterynarii – analiza SWOT (Strenghts, Weeknesse, Oportunities, Threats) i macierz BCG (Boston Consulting Group).
Rodzaje klientów i ich oczekiwania pod kątem jakości usług lekarsko-weterynaryjnych.
Ocena i koncepcje segmentacji pod kątem działalności weterynaryjnej.
Efektywność segmentacji, rynek docelowy, wybór segmentu rynku.
Wybór specjalizacji lecznicy i rozszerzanie jej działalności.
Regulacja cen przez państwo.
Wpływ podatków i dotacji na ceny w dziedzinie medycyny weterynaryjnej.
Minimalny cennik usług ustalany przez izby lekarsko-weterynaryjne.
Wybór formy opodatkowania przez podmioty gospodarcze.
Przedsiębiorstwo jednoosobowe, spółdzielnia, spółka cywilna, spółka z o. o., spółki partnerskie.
Kryteria oddziaływania na klienta poprzez aspekty techniczne.
Zasady zarządzania i organizacji w państwowej służbie weterynaryjnej.
Podstawowe zasady wyznaczania cen.
Różnicowanie cen i ich elastyczność.
Reakcje klientów i konkurentów na zmianę ceny.
Popyt na pracę i podaż pracy.
Równowaga na rynku pracy – fikcja czy rzeczywistość.
Podstawowe zasady pisania CV i listu motywacyjnego oraz przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej podczas ubiegania się o pracę w zawodach medycznych.
Elementy prawa pracy (np. sposoby rozwiązywania i nawiązywania stosunku pracy).
Kryteria oceny pracowników.
Wybór optymalnych rozwiązań strategicznych.
Konstrukcja i omawianie przykładów przez studentów.
Konstrukcja i omawianie przykładów przez studentów.
Zakres promocji w działalności lekarsko-weterynaryjnej.
Skuteczność promocji w weterynarii.
Reklama jako jedna z form promocji.
Akwizycja i promocja sprzedaży.
Ofensywny i defensywny charakter działań z zakresu public relations w weterynarii.
Charakterystyczne cechy usług lekarsko-weterynaryjnych.
Mieszanka marketingowa usług (działania, decyzje, promocja, dystrybucja, czynniki hamujące).
Kształtowanie wizerunku podmiotu gospodarczego u klienta (wywiad, rozmowa, dyskusja, porady).
Badanie oceny jakości usługi przez klienta przy użyciu metody SERVQUAL.
Rodzaje kosztów (stały, zmienny, alternatywny, całkowity, księgowy, przeciętny, krańcowy).
Wyznaczanie i zastosowanie punktu rentowności w prowadzonej działalności lekarsko-weterynaryjnej.
Działalność lecznicy przez pryzmat rachunku wyników (rachunek zysków i strat, przepływ środków pieniężnych).
Budżet i celowość jego ustalania w państwowej i prywatnej działalności lekarsko-weterynaryjnej.
Kredyty.
Propozycje promocji prowadzonej działalności lekarsko-weterynaryjnej na wybranym terenie (wieś, miasteczko, miasto):
Struktura organizacyjna w działalności lekarza weterynarii:
Wizyta w wybranym zakładzie leczniczym dla zwierząt.
Dyskusja na bazie uzyskanych wiadomości z przedmiotu.